P4p3r Dr4g0n:
szerintem ez a könyv szorosan kötődhetne a fent említetthez, mert olyan pszichológiai vonatkozások... (2011.02.16. 15:30)SZEVA - Ajánlott szakirodalom 8.
Nagy Krisztina l Vérnyúl:
:) Oké, de tényleg honnan tudhatja a potenciális ügyfél, hogy mire van szüksége, ha senki sem "tan... (2010.04.06. 13:32)Ó, hát az nálunk is van mindig...
Svékus Márton:
A tapasztalatom az, hogy elég sokan erőből, pozícióból vezetnek, és talán éppen ezért vallanak oly... (2010.04.06. 10:50)Azért, mert azt mondtam!
Nagy Krisztina l Vérnyúl:
Szerintem ez a megmondós stílus legjobban ott vehető észre, ami családi cégből nőtt ki magát. Ott ... (2010.04.01. 09:02)Azért, mert azt mondtam!
frenyoandrea:
Aki eleve nem hajlandó szőke nővel dolgozni - az szerintem hadd menjen... Aki pedig rászán tíz per... (2010.03.29. 14:02)Nekem Te ne akard megmondani...
A legfontosabb dolog - és nem mindig könnyű rájönni - hogy mit akarhat az ügyfél? Az ügyfélmegkeresések nagyon széles skálán mozognak: lehet, hogy csak azzal hívnak, hogy "kéne valami csapatépítés", de az is elképzelhető, hogy mindjárt a stratégiát akarják kommunikálni. És a tanácsadó dolga az, hogy a megfogalmazott igény mögött meglássa a valódi igényt.
A filmben látható "átszervezők" és "eltávolítók" nem azt a fajta szervezetejlesztési tanácsadást űzik, amiről itt szó esik. Ők ugyanis tudják a választ: ki az, aki túlfizetett, aki keveset dolgozik, ki a felesleges, és kinek kell átalakítni a fizetési csomagját. Megmérik, összehasonlítják a sztenderddel és megmondják, hogy alatta vagy felette teljesít-e valaki.
A szervezetfejlesztés innen indul. Megérti a miérteket, meghallgatja az embereket, fejlesztési javaslatokat tesz, és minden érintettet bevon ebbe a folyamatba. Ehhez nagyon sokféle emberrel kell tudni együtt dolgozni, gondolkodni. Fontos, hogy támogatni tudjuk a vezetőket az ellenállás kezelésében, és segítsünk nekik abban, hogy a legreménytelenebb pillanatokban se tévesszék szem elől: miért is álltak neki egy adott változásnak.
Igen, a szervezetfejlesztés időigényes dolog - de hosszú távon fenntarthatóvá teszi a változást. Tudni kell beszélni az emberekkel és meghallgatni őket. Megérteni az igényeket és érdekeket, és a célt szem előtt tartva támogatni azok összehangolását. Szakértőnek kell lenni a folyamatban: workshopokat, tréningeket tartani, és coach-ként működni, amikor szükséges.
Együtt dolgozni egyénekkel, kisebb és nagyobb csoportokkal, és eljuttatni őket egyik pontoról a másikra a saját maguk által megtervezett folyamatban. Persze szükség van a számokra, mérhetőségre, a folyamatok fejlesztésére is - ezzel a működésfejlesztési tanácsadók foglalkoznak. A legjobb fejlesztési folyamatok azok, ahol mindkettő jelen van: egyszerre figyelnek a soft és a hard fejlesztésre, az emberek elköteleződésére és a folyamatokra is.
Utolsó kommentek