- Ugyan már Kislány / Fiam! 30 éve vagyok a szakmában, maga nekem nem tud olyat mutatni, amit még nem próbáltam!
 
Nem könnyű rendet tenni, amikor a fejekben összemosódnak a szakmai és a vezetői kompetenciák. Többnyire specialistákkal fordul elő, hogy kiváló szakmai eredményeik elismeréseként kinevezik őket egy csoport élére, majd néhány hónap alatt eljutnak arra a szintre, amikor a vezetőség „nagyot csalódik” bennük.
 
A vezetés lényege nem abban rejlik, hogy az embernek beosztottjai vannak. Ha valódi vezetők akarunk lenni, akkor ugyanúgy el kell sajátítanunk a „szakmai fogásokat”, mintha autószerelőnek tanulnánk. Megvannak az eszközök és a kipróbált módszerek, amik eredményre vezetnek. Ha ezeket nem ismerjük, az olyan, mintha – maradva az autóknál – a tanksapkával próbálnánk meg kereket cserélni.
 
A baj többnyire ott kezdődik, hogy kívülről azt látjuk, a vezetőnek nagyobb a kocsija, gyönyörű helyekre utazik nyaralni és telelni, hatalmas év végi bónuszt kap és még sorolhatnánk. Ki ne vágyna ilyesmire? …és bár nem tudjuk, hogy mit jelent vezetőnek lenni, de vágyunk a pozícióval járó előnyökre. Holott ha valóban jó specialisták vagyunk és kiválóan értünk a szakmánkhoz, akkor nem a vezetővé válás az egyetlen út a kövérebb juttatási csomag felé.
 

Szerintetek mennyire jellemző, hogy az emberek csak a vezetői léttel járó előnyöket látják, ez lebeg elérendő célként a szemük előtt, de kellő önismeret híján nem tudják megítélni saját alkalmasságukat vagy éppen alkalmatlanságukat?


A bejegyzés trackback címe:

https://szevakepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr611864610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.25. 15:50:06

az a baj,hogy sokan nem érzik, hogy fejleszteni kéne magukat, továbblépni

a marketingeben nagyon fontos szerintem afolyamatos innováció, de előző munkahelyemen pl 1év alatt nem bírtam rávenni a főnököt, hogy csináljon a cégnek honlapot...

az a gond, hogy aki nem,hogy nem keresi a trendeket, de még a mainstreammel se úszik, az nagyon lemarad.aki lemarad,kimarad...

és lehet építeni továbbra is a várat, de kiesik az alapja,mert eltolódnak a hangsúlyok,és a régi médiahordozók már nem hozzák a régi számokat...

JobbanTudom 2010.03.26. 17:28:04

Nem feltétlenül csak az önismeret hiányzik, de sokaknak egyáltalán nincs fogalma arról, hogy mit csinál egy vezető. Így aztán nem is tudnak felkészülni arra, hogy mi lesz a feladatuk, ha ők kerülnek hasonló pozícióba.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.03.28. 17:58:06

Épp' a napokban kezdtem el azon gondolkozni, hogy milyen jó, hogy már x idős vagyok, mert így már elhiszik az emberek, hogy van némi tapasztalat a hátam mögött.
Aztán az jutott eszembe, hogy többnyire fiatalabbnak néznek. Meg aztán szőke vagyok, ráadásul lány.
Szóval van egy csomó olyan dolog, ami a felületes néző számára nem sugároz tanácsadói kompetenciákat. Ahhoz, hogy erről meggyőzzünk valakit, hosszabb idő kell. Csakhogy van-e a leendő ügyfélnek hosszabb ideje, hogy kitapasztalja, bízhat-e bennünk?

süticsiga 2010.03.28. 20:57:22

@Crealysta: háát halmozottan kátrányos helyzetű vagy, nincs mit tenni:D

frenyoandrea 2010.03.29. 14:02:51

Aki eleve nem hajlandó szőke nővel dolgozni - az szerintem hadd menjen... Aki pedig rászán tíz percet, hogy kiderüljön, hogy tudod, mit beszélsz - annak megéri. Mert ma már mindenki tanácsadó. Nem elég, hogy értesz az adott szakterülethez, a tanácsadáshoz magához is értened kell ahhoz, hogy egy ilyen "típercesen" átmenj...Halkan azért még annyit megjegyeznék, hogy a tanácsadás is egy szakma, amit meg lehet tanulni... És emellett jó, ha van gyakorlatod is. Ami meg - valljuk meg - mégiscsak időbe telik, tehát x idősnek kell lenni. :-)
süti beállítások módosítása